Leírás

Természetjárás, túrázás, táborozás, bozótmívesség, ősi készségek, vadonbéli magabiztosság, élni a vadonban, túlélni a vadonban. Hiking, trekking, camping, bushcraft, primitive skills, wilderness self reliance, wilderness living, wilderness survival.

Címkék

aerob (1) aktív szén (3) alkoholos főzők (2) általános (42) alufólia (2) anaerob (1) Aquamira (1) Bahco Laplander (1) bakancs (8) bakancsfűző (2) bambusz (1) benzinfőző (1) besugárzás (1) betétkesztyű (1) betétzokni (1) biodízel szűrő (1) bio tampon (1) bozótmíves (2) bróm (1) brómos tea (1) bushcraft (2) Camelbak UV (1) Cannabis sativa (1) Carrauntoohil (1) cipőfűző (2) csípés kezelése (1) csuklóiránytű (1) dehidráció (1) derékalj (4) desztilláció (1) dupla hurkos cipőfűző kötés (1) egykezes tűzgyújtás (1) elemek tárolása (1) Erdőtörvény (1) Esbit (2) evőeszközök (5) ezüst (1) fatüzelésű főző (1) felszerelés (86) felszerelés ápolása (5) fénykezelés (1) fizikai szűrés (2) fluor (1) fogfehérítés (1) folyadékvesztés (4) fordított ozmózis (1) forralás (2) FO szűrő (1) G10-es óraszíj (1) gázfőző (1) gázpalackok (1) GSI (1) GSI bögre fedő (1) gyufa (1) hálózsák (5) harisnya (1) hátizsák (5) hidrogén-peroxid (2) higénia (8) hőháztartás (6) horgászat (1) hyperthermia (1) hypothermia (1) intimbetét (1) intimkehely (1) intimpárnácska (1) Írország (1) jód (2) kalap (1) kálium-permanganát (2) Katadyn (2) katonai szűrő (1) kávéfilter (1) kémiai vízkezelés (1) kémiai víztisztítás (1) kender (1) keszü főző (1) Killarney (1) kisdolog (5) kiszáradás (1) klór (1) klór-dioxid (1) klórtabletta (1) kombinált szűrőeszközök (1) kovakő (1) kulacsalapanyagok (1) kulacsok (1) kulacs v. vizestömlő (1) lábgomba (1) len (1) lepárlás (1) Lifestraw (1) magnéziumtömb (1) menstruációs görcsök enyhítése (1) menstruáció a vadonban (2) mész (1) Montbell (1) mosható intimbetét (1) mozgásformák (1) MRE melegítő (1) Multicam (1) nagydolog (6) napenergiás főző (1) nátronlúg (1) NTOA (1) öngyújtó (1) összehajtható tartályok (1) oxigénkezelés (1) ózon (1) pálmalevél (1) pamut (1) ponyva (1) Poo Powder (1) pottyli (1) Pure UV (1) ruházat (10) saját projektek (7) sátor (8) sátorcövek (1) sisakbélés (1) Steripen (1) Suunto (1) szabályok (5) szalma (1) szűrőeszközök (1) tábori wc (6) taktikai kesztyű (1) tanácsok (130) táplálkozás (7) tartós gyufa (1) Tatonka bögre fedő (1) természetes módszerek (1) termoszok (1) TicTac másként (1) tippek (15) Trangia tunning (1) túraedények (7) túrafőzők (12) túrázás jogi szabályozása (1) túrázós lista (1) túra tervezése (6) tűzacél (1) tűzacél használata (1) tűzcsiholó szíj (1) tűzdugattyú (1) tűzeke (1) tűzeszterga (1) tűzfűrész (1) tűzfúró (1) tűzgyalu (1) tűzgyújtás elemmel (1) tűzgyújtás faeszközökkel (1) tűzgyújtás lencsével (1) tűzgyújtó íj (2) tűzsodró (2) tűzszerszámok (16) ultraibolya fény (1) ultralight (10) USMC bakancsfűző kötés (1) utazós fogkefe (1) UV lámpa (1) vászontálak (1) vászonvödrök (1) vegyifőző (1) viaszok és zsírok (1) vihargyufa (1) vizeskannák (1) vizestasakok (1) vizestömlők (1) vízforralás bambuszban (1) vízforralás kövekkel (1) vízforralás műanyagflakonban (1) vízhólyag (1) vízszennyezés (1) vízszűrő házilag (1) víztároló eszközök (5) víztartályok (1) víztisztítás (18) víztisztítás napfénnyel (1) víztisztítás UV fénnyel (1) víztisztító kulacsok (1) víztisztító pumpák (1) víztisztító szívócsövek (1) wc-zés (6) wc papír (2) wc papír alternatívák (1) Yak tube (1) zsugorcső (1) Címkefelhő

Látogatók

Feedek

2015.02.23. 18:53 Don't Panic, Stay Calm

Projekt: Bozótmíves ponyva Multicam Epsilonból

Mielőtt másolnál tisztelj meg azzal, hogy megkérdezel!

Ez már egy kis tapasztalatot igényel. De, nem vészes, hiszen többnyire egyenes vonalakat kell varrni. Csak poénkodok: kezdőnek azt a legnehezebb. Főleg a párhuzamosak, ha éppen nincs elfekvőben egy kéttűs ipari varrógép a sufniban. De, nem kell megijedni! Néha nekem is elment egy fél milit vagy kicsit többet. Hát Istenem! A projekt az új bozótmíves ponyvám.

Igazából ez fog jönni most már velem minden egynaposnál hosszabb kiruccanásra. Írországban jöttem rá a sok eső közepedte, hogy a sátor, mint olyan: kicsi, drága és nehéz. Eddig is volt egy Integral Designs 8x5'-ösöm (2,4x1,5m), de az túl kicsi. Ezért az mostantól marad a túlélőcsomag része vagy nyáron ultralightra még jó lesz. Érdekes megoldással álltam elő: nem az 1000D Cordura anyagból készült erősítés közepére varrtam a sarkon lévő rögzítési pontokat, hanem a szegélyre. Ezáltal a Cordurára és három réteg Multicam Epsilon anyagra lett rávarrva a nagy szakítószilárdságú Mil-spec heveder, így a ráható erőket egyenletesen és két irányba oszlatja el. Nem pedig a Cordurát húzza félkör alakban, ami hamarabb kiszakadna ebből a finom anyagból. 52 gramm/m² súlyával pihekönnyű. NanoSphere víztaszító bevonatot kapott. Lélegző. Súlyához és vastagságához képest brutál erős nylon. Kiváló szélálló. Amikor kiterítettem a szobában alig akart lelapulni. Úgy kellett alóla kinyomni a levegőt a szélei felé. A terepen való kifeszítésnél is feltámadt a szél. Vicces volt kipendíteni, mert annyira fogta a szelet, akár egy ejtőernyő. Legnagyobb előnye, hogy nem zörög, mint az olcsó ponyvák. Szinte semmi hangja nincs! Fogásra olyan, mint valami jobb minőségű esernyő anyag. Lehet, hogy indulás előtt egy Nikwax nem árt neki, de a szitálást és szemerkélő esőt már ígyis jól bírja. Szakadó esőben még nem tudtam kipróbálni. Ja, meg még keresztvarrásos is. Az anyagszélesség úgy másfél méter. Ebből tettem kettőt egymás mellé. A toldás és a két oldali beszegés után egy 2,90x2,90 méter területű ponyvát kaptam. Ez 440 grammon állt meg. A rávarrt további motyóval együtt is mindössze 603 gramm és elcsomagolva nem sokkal nagyobb, mint a Nalgene palackom. Magasságra ugyanaz, csak kicsit tömzsibb. A sarok erősítések nem lettek levarrva keresztirányba az újfajta rögzítésnek köszönhetően. Ezáltal elpakoláskor a pányvázást szolgáló kötözőanyagot ide szépen el lehet dugni. De, éjszakára a két alsóba akár kisebb tárgyakat is dughatunk, hogy kéznél legyenek: szemüveg, fejlámpa, mobil, stb. Íme néhány fotó!

multicam_bushcraft_tarp_size_reference_2.jpgMéretarányok érzékeltetése végett: én vagyok 1,85. Óriási hely van rossz időben is egy kis fafaragásra, tüzifa tárolásra, stb.

multicam_bushcraft_tarp_pull_outs.jpgA hátoldalon összesen öt kifeszítő fül található, amivel a fejtér kiválóan növelhető. Az egyik középen van, az összeeresztésen, így a ponyva tipi formára is felállítható.

multicam_bushcraft_tarp_size_reference_1.jpgJól látható, hogy a ponyván egy darab ránc sincs a sarkoknál. Köszönhetően az új fejlesztésnek. Bárcsak az MH tartana már itt! Körben összesen 16 feszítési pont található rajta. Szóval a variációk száma jelentős.

multicam_bushcraft_tarp_tie_out.jpgAz a bizonyos új design elem. Kiválóan látszik a keresztszövéses anyagerősítés.

multicam_bushcraft_tarp_tie_out_inside.jpgÉs belülről a ferde zsebbel, ahova a madzagot lehet rakni vagy apróbb tárgyakat.

tent_pegs_with_military_bungee_cord.jpgVarrtam már egy kis szütyőt a cövekeknek is. Az aljában a varrás a megerősítést fogja. Felül teljes hosszában katonai tépőzár (YKK Velcro) akadályozza meg a véletlenszerű kinyílást. A szütyő szájának mindkét oldalán húzófülek segítik a nyitást, akár kesztyűben is. Látható, hogy a cövekeken katonai gumikötél van. Ez nagy szélben flexibilitást ad a ponyvának. Egyrészt kíméli az anyagot. Másrészt folyamatosan feszesen tartja a ponyvát. Ajánlom mindenkinek!

multicam_stuff_sack_opening.jpgA zárást ITW Nexus zsinórfékkel és 3 millis paracorddal oldottam meg. A nyílás a függőleges varrás megkezdésénél sűrűvarrással van megerősítve a nyitásnál, tömködésnél fellépő feszítőerők amortizáló hatásának elkerülése végett.

multicam_bushcraft_tarp_tent_peg_and_stuff_sack.jpgElcsomagolva. A szütyőt bele lehet rakni a hordzsákba is. Itt csak a fényképezés végett hagytam elöl. Hülye fejjel a Nalgenet elfelejtettem a képre tenni. A zsákocska alján jól látszik egy keresztpánt, amit szintén én varrtam egy darab anyagból. Ez segít ellent tartani, amikor kivesszük a ponyvát a tároló-alkalmatosságból.

Hát nagyjából ennyi! Benne van cirka 30.000 forintnyi anyag meg négy napnyi folyamatos munka. Tudtommal jelenleg a BushcraftUSA tulajonosai, a DD hammocks és a 0241Tactical varr össz-vissz Multicam ponyvát. Bár ez utóbbi olyan pici, hogy nem említhető egy lapon ezzel. A DD Hammocks mintázata pedig már zavaróan ismétlődik - mivel nem eredeti Crye Precision MC. Egyedül a BushcraftUSA 10x10'-ese amivel össze lehetne vetni. Az is Mil-Spec anyagokból készül, mint ez. Bár az nehezebb (1kiló feletti) és nincs a cövekeknek külön tasakja. Kb. 35 ezerért. Mondjuk az enyémet sem adnám oda 40 alatt. :) Ja, és még le kell kezelni a varrásokat tömítővel! Ezzel csak azt akarom mondani, hogy otthon is lehet olyan dolgot készíteni, ami sokszor még jobb is, mint a bolti!!!

46 komment

Címkék: felszerelés általános ponyva ultralight bozótmíves bushcraft saját projektek Multicam


A bejegyzés trackback címe:

https://tulelniatermeszetben.blog.hu/api/trackback/id/tr347209385

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2015.02.24. 13:15:42

...hátőőő, pvc ("zöldséges") ponyva, sötétzöld, 3x4 m, 1990 Ft, full vízálló, szélálló... Nálam ez a multicam csoda ott kiesett, hogy nem vízálló. Akkor végül is minek az erdőbe...? :)

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 16:35:07

@maszogep1974: Mert az erdőben 24/7-ben esik az eső? Ki állította, hogy nem vízálló? Az, hogy szakadó esőben még nem tudtam kipróbálni és nem hazudok olyat, ami nem igaz vagy nem nézem ki az anyagból az nem azt jelenti, hogy nem tudja. Ennyi erővel a hátizsákok nagy része sem vízálló, akkor azt minek viszed az erdőbe? Próbáltál te már az a csörgős szar alatt eltölteni egy esős, szeles éjszakát?
Egyébként meg vannak olyan dolgok, amiket az ember nem azért csinál, mert az a legolcsóbb megoldás. Ennek a logikának a mentén akkor a K2-t is a mai napig ott kerülgetnénk, mert minek felmászni rá, ha meg is lehet kerülni, nem? Azért csinálod, mert képes vagy rá és inspirálni akarsz másokat is!

2015.02.24. 16:36:55

Vízlepergetőnek írtad, az nem ugyanaz, mint a vízálló. És igen, pár éjszakát már nyomtam erdőben (cca. húsz éve trekkingelek). És igen, legújabban ponyva + szúnyogháló sátorral.

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 17:00:05

@maszogep1974: Az a gondod, hogy nem írok olyat, amit még nem volt módomban kipróbálni?
Nem volt ilyen kérdés. A kérdés az volt, hogy próbáltad-e azt a pvc ponyvát, amit ajánlottál? Nekem nincsenek jó tapasztalataim vele, de ha neked bejött, akkor nagyon örülök, hogy te ezt a ponyva kérdést megoldottad 2.000-ből.

2015.02.24. 17:05:31

Teljesen félreértesz, nincs nekem gondom semmi. A "vízlepergető" azt jelenti, hogy egy kis mennyiségű esőt kibír. A "vízálló" meg az, hogy eshet rá egész nap (nem kell 24/7, ahogy te írod, elég három óra szakadó eső hozzá). HA NEM vízálló, csak vízlepergető - ez majd kiderül, ha kipróbáltad esőben -, akkor az a véleményem, hogy nem ezt kell vinni, hanem egy vízálló cuccot. Mert elég, ha aznap éjjel esik, mondjuk másnap délig, amikor alatta alszol, akkor szarrá fogsz ázni :)
Kérdésedre pedig a válasz: igen, évek óta ponyva alatt alszom az erdőben, most legutóbb a 35 centis, két napig szakadó hóban voltam kint. A zöldséges ponyva nekem bevált. Előtte egy német katonai sátorlapot cipeltem, de az kicsi, nehéz és nem bírja a szakadó esőt, egy idő után feladja és átázik teljesen, még impegrálás után is. Ezért szoktam át a zöldséges ponyvára.

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 17:20:53

@maszogep1974: Okés, ebben egyetértünk. Viszont a gyártói marketinget ugye mindig el kell osztani kettővel, személyes tapasztalat meg eddig csak ennyi van. Az olvasóimat viszont nem akarom megvezetni, ezért nem vállalom, hogy azt mondjam full vízálló. Azonban ezért még nem írnám le a ponyvát, ahogy te tetted, mert nem tudhatjuk, érted? :)
Komolyan örülök hogy akkor neked bejött az a ponyva, mert így megkímélted magad egy jelentős kiadástól. Nekem Írben volt ilyen terepszínű pvc ponyvám. Én nem bírtam megszokni. Előtte egy dán katonai poncsóm volt. Na, az nem csörgött annyira, full vízálló volt...csak kicsi. Ezért akartam valami nagyot, nem csörgőset és számomra a terepszín is fontos volt. A vízállóság meg majd kiderül. A puding próbája az evés. További jó barangolást!

2015.02.24. 17:24:56

Jaja, igen, félreérthető voltam, mert én is csak akkor írnám le, ha kipróbálod, és nem vízálló. Mert egyébként baromi jól néz ki. Kép alapján az anyag egyébként sanszos, hogy bírni fogja a vizet, mert van hasonló felületű cuccom, és az rendesen vízálló. Itt a tiédnek a mérete meg a felfüggesztési lehetőségei nagyon jók. Például ez a zöldséges ponyvánál kifejezetten gáz, mert a fémbetétei egy idő múlva kijönnek a lyukakból, és akkor ott a pvc bizony szakad. Amit írsz a gumírozott rögzítésről, az nagyon jó, mert valóban az sokat dob a ponyva élettartamán, ha nem szakítja le az első komolyabb szellő a full fix kifeszítés miatt :) A csörgés is jogos, bár én erdőben simán túlhorkolom, nem igazán zavar, ha elaludtam :D

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 18:00:56

@maszogep1974: Semmi gond, megdumáltuk! Azért is kérdeztelek, mert van, hogy emailben is kapok ilyeneket, hogy szerintem ez túlzás, mert ez csak ennyi és, hogy milyen jó. Aztán amikor visszakérdezek, hogy személy szerint próbálta-e, akkor kiderül, hogy csak olvasott, róla, de mindenki dícsérte. Így viszont, hogy te hosszú ideje használod a pvc-t azt mondom, hogy akkor király! Egy gonddal kevesebb. Ráadásul akkor egy olyan ember mondja, aki használja is.
Igen, a ringlik hajlamosak kiszakadni. Én is vettem újra egy pvc ponyvát itthon, hogy majd jó lesz és majd megszokom, stb. Aztán abból is a saroknál kijött a ringli. Pont erős szélben, fix kötéssel. Akkor jött ez a gumi kötéses dolog nálam. Szóval amit a blogon megosztok az elsőkézből származó tapasztalati infó. A ponyva fejlesztése is ezen alapult. Örülök, hogy egy olyan ember dícséri meg, aki maga is ponyvát használ, mert az tudja mit jelentenek ezek a dolgok. A horkoláson jót röhögtem. Meg van már, hogy akkor mi a baj: én nem horkolok. :D

2015.02.24. 18:03:19

Jaja, tudom, rss-ben olvaslak egy jó ideje :)

2015.02.24. 18:23:20

Itt az én zörgősöm: www.facebook.com/media/set/?set=a.867879756591041.1073741874.100001070733098&type=1&l=5a7a7259c1

...és így használom jobb időben: www.facebook.com/media/set/?set=a.818703154842035.1073741848.100001070733098&type=1&l=8ac35499c3

Egyébként most hogy mondod, beargrílls óta félelmetesen sok a foteltúlélő, aki megnéz pár túlélős filmet, meg kimegy kocsival valami erdei rétre, ott szikravetőzget, meg szanaszét fotózza a "bushcraftot", és máris a legkirályabb túlélőnek hiszi magát... :/

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 21:16:56

@maszogep1974: Örülök neki. Remélem még te is tudsz mazsolázni az infók között!

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.24. 21:33:08

@maszogep1974: Nagyon jók a képek és gratula a jó kis táborhoz. Csak azért nem like-oltam, mert nem vagyok facebookon, de vedd úgy! Érdekes, hogy a szúnyogháló alá nem tettél semmit. Ez mi miatt van? Magát a derékaljat fogtad be egyben "sátorlapnak" is?

Most, hogy mondod néha már én is kicsit úgy érzem, nem vagyok igazán a "szakmában", mert nem rohanok rögtön munka után a vadonba rothadó zebrát zabálni és elefántszarból folyadékot facsarni. ;)
Látom te is a 70-es évekből való vagy. Tudod mi az érdekes? Hogy amikor mi voltunk cirka 6-7 évesek elcsóreltuk a tavalyi fóliasátor egy darab nejlonát és a haverokkal kimentünk "bunkert" építeni az erdő szélén abból meg helyi faanyagból, akkor senki sem hívta bushcraftnak meg super shelternek.

2015.02.25. 05:26:10

@Don't Panic, Stay Calm: Jaja :) Én még azon is szoktam filózni, hogy régen nem volt ultrakönnyű mínusz harmincas hálózsák, meg dómsátor, és mégis kint tudtunk aludni a -16 fokos bükki éjszakában akár két éjszakát is... Mára már elkényelmesítették az embert a jó minőségű felszerelések. :)
Szúnyogháló: ott azon a képen csak kipróbáltam, hogy hogyan kell felállítani, azért nincs alatta semmi. Egyébként a mentőtakarót szoktam alulra tenni, arra egy polifoam, és úgy alszom.

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.25. 18:23:28

@maszogep1974: Vicces hogy ezt mondod, mert épp a minap néztem az MCQBushcraft csatornát a utubeon és Mike pont arról beszélt, hogy ugyanazokat a körülményeket akarjuk megteremteni a vadonban, mint otthon, mert elkényelmesedtünk. Jaja, én is emlékszem, hogy mi súlya volt a sátraknak. Sőt, a sátorrudak még fából voltak!

Így már értelek. Mennyire bírja a mentőfóliád azt, hogy sátorlapnak használod?

2015.02.25. 19:11:28

Hát eddig csak háromszor aludtam rajta, még nincs semmi baja. Van egy ex-KMZ haver, ő mutatta ezt a cuccot (katonáék NASA-fóliának hívják), ő viszont elég régóta használja az övét sátor alá, vagy sátor helyett maga fölé, még annak sincs baja. Csak az övé szép zöld, az enyém meg rikító vörös :) (Illetve neki van ilyen is, olyan is).
www.facebook.com/media/set/?set=a.877900428922307.1073741880.100001070733098&type=1&l=079000483e

Itt egy barlangban húztuk meg magunkat, de látszik a szép terepszínű cuccom, meg James kollega NASA-fóliái. A zöld volt fölötte, a piros meg alatta.

2015.02.26. 19:22:39

Szóra se :) Most szombat-vasárnap megyek vele a Vértesbe, bár már nem kihívás, mert éjjel se nagyon lesznek mínuszok. A legkeményebb vele eddig a mínusz 11 fok volt, azt lazán vette (mentőtakaró + polifoam), nem fáztam akkor éjjel egyáltalán.

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.26. 21:36:14

@DubaiBlase: Ja, csak a mocskok nem szállítanak Mo-ra. Akartam tőlük rendelni. Amiből az enyém van azt már a Duro Industries levette az oldaláról. Tavaly óta nagy kavar van a Duro, a Crye és az új mill, az 1947LLC között. Ez utóbbi Ben cége, aki egyébként segített kifejleszteni a Multicam-et. A licenszjogokon meg a nemzetközi eladásokon megy a kavar. De, hogy mi is az a NanoSphere kezelés:
www.schoeller-textiles.com/en/technologies/nanosphere.html

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.26. 21:47:59

@maszogep1974: Én eddig egy 9x7' Dupont Tyveket használtam talajtakarónak. Van eredeti mentőfóliám is:
www.amazon.com/Grabber-Emergency-Space-Blanket/dp/B001TJ626M
Csak eddig ez a túlélőcsomagomban volt, de akkor majd kipróbálom. Mégis csak kompaktabb, mint a Tyvek. Egyébként egyre több utubeon publikáló bozótmíves arcnál láttam ezt. Bár ők csak a ponyva belső felén használták, nem a derékalj alá. Hétvégén én is megyek ki, szóval lesz lehetőség kipróbálni. Kösz az ötletet! Látod, mindig tanul valamit az ember. :)

2015.02.27. 06:01:55

Izofóliám nekem is van (alap az elsősegélycsomagban), de az más, mint a mentőtakaró, mert "egyszerhasználatos". De olvastam már én is, hogy vészhelyzetre az is jó magad alá, bár ahol olvastam, ott a jóember a sátorba belülre terítette le, és arra feküdt. Ez a NASA-fólia jóval erősebb anyag.

2015.02.27. 06:06:31

@Don't Panic, Stay Calm: ...ha már ötletköszöngetésnél tartunk: én meg pont innen az ultrakönnyű cuccokról szóló posztodból vettem a szúnyoghálósátor ötletét... :) Most lesz először majd olyan akcióm (nyár elején), hogy megpróbálom összerakni a kétnapos trekkingfelszerelést egy 40 literes zsákba, hogy vajon lehetséges-e. (Általában egy 83 literes zsákkal megyek többnaposakra). Na ehhez az ötlethez néztem, hogy a sátrat mivel lehetne kiváltani, mert nyáron rühellem a szúnyogokat, kell a sátor. És így találtam rá a posztodra. :)

DubaiBlase 2015.02.27. 10:18:46

@Don't Panic, Stay Calm: shipito.com
Lesz egy usa cimed es barmit vasarolhatsz. Utana ok a legolcsobb opcioval elkuldik a beerkezo csomagokat Mo-ra. Tobbszor hasznaltam a szolgaltatasukat. Korrektek.

DubaiBlase 2015.02.27. 10:39:52

@maszogep1974: hol lehet beszerezni ezt az erosebb mentotakarot?

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.27. 16:20:33

@maszogep1974: Köszi, hogy belinkelted, mert éppen írni akartam, hogy akkor nem tudom melyikről beszélsz. Többnyire a magyarokat az emergency blanket-et hallottam mentőtakaróként emlegetni. Így már vágesz.

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.27. 16:22:39

@DubaiBlase: Itt van még egy link:
www.trexpert.hu/?oldal=2&kat=164&termek=2714
Egyébként köszi a linket. Ránézek. Volt egy hasonló regisztrálásom, de ott sokszor a kis dobozokat is 60$-ért akarta a cég tovább küldeni, így megszüntettem. Remélem ez jobb lesz!

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.27. 16:25:48

@maszogep1974: Örülök, hogy segíthettem. Azt a 83L-t egy kicsit sokallom. Én négynaposokra mentem egy 50L-es BW hátizsákkal, amikor még sátram volt. Annak is nagy része a kaja volt meg a hálózsák.

maszogep1974 (törölt) · www.maszogep.hu 2015.02.27. 16:53:55

Nyáron nekem is elég a kisebb (65 literes zsák), de ősszel/télen nagy hálózsák jön és plusz ruha. (A felszerelést úgy képzeld el, hogy nálam nincs kívül semmi, minden a zsákon belül van, ezért ilyen nagy a méret.)

A fólia: igen, van az isofólia, ami minden böcsületes barlangász sisakjában ott van, és minden böcsületes elsősegélycucc alapja. Ez az a kicsi könnyű valami. És van a nagy mentőtakaró, amit belinkeltem. :)

maszogep1974 (törölt) · www.maszogep.hu 2015.02.27. 16:55:40

@Don't Panic, Stay Calm: Először én is a trexpertnél láttam, de nem lehetett rendelni. Rákérdeztem fészbúkon a Nomádtól, ők megköszönték az ötletet, és egy héten belül bekészletezték :)

Don't Panic, Stay Calm 2015.02.27. 17:47:22

@maszogep1974:
Bocsánat, helyesbítek: a BW zsák, amit használtam 65L-es. A mostani zsákom az 50L-es (BDS Tactical 378). Nálam is mindössze a derékalj volt/van kívül.

maszogep1974 (törölt) · www.maszogep.hu 2015.02.27. 18:17:16

...na jó, hát aki nem visz ebookreadert, meg napelemes töltőt... :D

DubaiBlase 2015.03.01. 22:20:51

Nem okoz gondot a hajnali paralecsapodas?

DubaiBlase 2015.03.02. 08:59:55

Marmint a halózsákodon?

Don't Panic, Stay Calm 2015.03.02. 20:44:09

@DubaiBlase: Nem volt még ilyenre példa. Éjszakára egyébként lentebb szoktam engedni a ponyvát.

Ben77 2015.03.12. 22:25:40

Szia, ezt a katonai gumis zsinórt hol érdemes beszerezni?

Don't Panic, Stay Calm 2015.03.13. 06:19:33

@Ben77: Ha eredeti, mil-spec minősítésűt keresel, akkor azt amcsi oldalakon 3/16 shock cord néven találod. Brit katonai körökben pedig inkább bungee cordként emlegetik és ún. kadétboltokban lehet rá akadni.

Ben77 2015.03.17. 21:33:51

@Ben77: Be is rendeltem usákiából, köszönöm még 1x a tippet!

vandor001 2015.03.27. 22:58:12

@Don't Panic, Stay Calm:
szia csak az a kérdésem a gumi kőtéllel kapcsolatban hogy ez esetleg szintén jó lehet?eszerszam.hu/index.php?kategoria_id=kereses.
itt tejguminak is hivják de be etető csúzli guminak is jó.
Egyébként nagyon jó az írásod.

Don't Panic, Stay Calm 2015.03.29. 20:12:10

@vandor001: Ebben nem vagyok biztos. A katonai verzió gumija hasonló a gumipók erősebb, vulkanizált változatához. Plusz ott a nylon szövet. A tejgumi nem igazán bírja a napsütést és a csomóknál hamar kirepedezik. Mondjuk érdekes a kép a honlapon, mert ott egy tömör, fehér guminak tűnik a fényképezett darab. Az én emlékeim szerint pedig az igazi tejgumi barna és csőszerű - van is a túlélő csomagban egy méter belőle a legkülönfélébb feladatokra.

DubaiBlase 2015.03.31. 10:18:40

Tervezem, hogy ilyen trap ponyvaval indulok tovább tavasszal. De nem találtam jó szúnyoghálót. Olyat, aminek alja is van. Vagy azt is magam építsem?

Don't Panic, Stay Calm 2015.04.13. 21:49:22

@DubaiBlase: Mountain Laurel Designs Bug Bivy pl. vagy Outdoor Research Bug Bivy (ez olcsóbb). Granite Gear Haven Bug Shelter. Egyébként bug bivy-t vagy bug shelter-t írj be a keresődbe, állítsd át angol találatokra és láss csodát! ;)

ihasz laci 2015.05.23. 11:24:26

Hello, en egy olcsobb (2000ft) ponyvat hasznalok, nekem bevallt. Sima egyszeru zold 2x3m teljesen vizallo es eleg eros ahhoz is, hogy szeknek vagy foggoagynak hasznaljam. Igy szoktam hasznalni ezt a ponyvat:
www.youtube.com/watch?v=Fl5OtpXLJNA&index=1&list=PLRMS9rkv8u3sePy7W4kO32BZXfRKid3D9

Don't Panic, Stay Calm 2015.06.14. 21:37:54

@XJ8: Örülök, hogy neked bevált. Még egyszer hangsúlyozom: a bejegyzés nem azért írodott, hogy a szükségtelenül drága cuccokat reklámozza! Az tény, hogy nekem is volt ilyen terepszínű tarpom. Csörgött, mint állat, főleg, ha verte az az áldott jó ír eső egész éjjel. A multicam ponyva bemutatásával ösztönözni akartam az embereket, hogy maguk is tudnak olyan dolgokat készíteni, mint a bolti. Még akkor sem kell megijedni, ha esetleg drága alapanyaggal van dolguk!

Sutongi 2016.10.12. 11:11:14

@maszogep1974: @DubaiBlase: Hello DubaiB! Érdekelne, h az egyes Shipitós rendeléseid alkalmával milyen szállítási költségeket csapott hozzá a cég. Érdemes kifizetni szerinted az éves tagdíjat, és egybe megrendelni a cuccokat? Előre is köszi a segítséget!
süti beállítások módosítása